Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Selasa, 16 Ogos 2011

~Diettt???~


hmmm... entah kemana diet bulan ramadhan nie... tak terbuat... stop sementara... lepas bulan puasa to be con't... hidup??? huru hara... boleh tak mati dulu past tu to be con't... malas nak fikir... penat... fikir pun kadang2 penat... kalau la robot... boleh on off... leh la rehat kejap... nie masa sentiasa berjalan... tapi tak lupa2 jugak... ishhh... ishhh...ishhh...

wahwahwah... cabul sungguh mulut...

~Printer & Scanner~


hmmm... bila tak de... nak ada... bila dah ada... tak tau nak buat ape... mula nak pesan ngan orang... tapi berat hati gak... takut bila org beli kang... tak bekenan di hati... nasib ada org teman pergi cari printer... at last... setelah 2 taon... akhirnya beli gak printer... tapi... tak tau nak uat per... ari ni baru test print... print gmbr... gmbr... mmm... tuk kenangan...

nak amek gmbr malas dah skrg... handphone rosak kena baling kat dinding ari tu... mmmm... langsung dah tak leh nak tekan2... yang amat susah nak lepas... mmm... tunggu dia putus nyawa terus jer... adesss... tekanan tul idop nie...

~null~



Malam...
Kau datang membawa pesan
Membuat hatiku rawan

Bulan...
Kau suluh duka semalam
Rinduku menjadi dendam
Mencengkam...

Dan fajar pun menjelma
Resahku bergelora
Takutku hendak berdepan
Dengannya...

Bukan kerana salah dosa
Bukan kerana miskin hina
Tapi kerana cinta hampa
Ku tersingkir dilembah duka

Penawar yang pernah kuracuni datang
Dengan seribu mimpi
Ke mana nak ku lari
Ku di tawan oleh realiti

Kasih pudar di hati
Ku menumpang diruang sepi
Andainya kau kembali
Cinta tidak bertaut lagi

Rambulan terlindung langit
Mendung membuat aku bingung
Kita sama bersalah
Kenapa pula aku kalah

http://www.youtube.com/watch?v=WTFTf2cGLcs&feature=related

~null~


Tiada beza malam atau pun siang
Payah lena ku menjelma
Sejak kau tiada

Tak menentu fikiran bercelaru
Tiada lain yang teringat
Hanya kenangan denganmu
Bertahun kita menciptanya
Retak hanya sekelip mata

Semuanya berpunca dari kita
Kerna di hati mempunyai
Keegoan sendiri

Tidak sekali pun
Kita nak mengalah
Masing-masing menegakkan benang yang basah


Tidak terniat aku mengungkit semua pemberian
Apatah lagi menarik semula
Sesuatu yang aku ikhlaskan
Padamu firasahku
Fahamilah aku
Apa yang ku lakukan demi kesungguhan
Cintaku padamu
Yang makin menyala
Namun kau rasa tertekan
Hingga tercetusnya perbalahan

Ku harap retak ini tak kan berkecai
Mari kita patrikan semula seperti asalnya
Keegoan kita bersama kita kuburkan
Jangan biarkan malam ku terus kesiangan

http://www.youtube.com/watch?v=zT99-ciUSlE

~null~


Bintang di langit
Jadi saksi terkilannya
Hati mengenangkan
Bukan niatku tuk melukai mu
Hingga kau pergi
Mungkin tak kembali

Sungguh aku tak tahu menilai
Kesucian kasih dan cintamu
Kerna tidak mempercayaimu
Curiga dan ragu
Lalu ku kehilanganmu

Kini Hati kesal tak terperi
Sungguh kurasa kehilanganmu sungguh
Maafkanlah ku kerana terlalu rindu
Sungguh aku tak tahu menilai
Kesucian kasih dan cintamu

Kerna tidak mempercayaimu
Ku menanggung kesal sepanjang hayatku...

Ooo... Sungguh aku tak tahu menilai
Kesucian kasih dan cintamu
Kerna tidak mempercayaimu
Curiga dan ragu
Kukehilanganmu...

Sungguh aku tak tahu menilai
Kesucian kasih dan cintamu
Kerna tidak mempercayaimu
Kumenanggung kesal sepanjang hayatku....

http://www.youtube.com/watch?v=megshqGPts4&feature=related

~null~


Bila hadir kasih sayang
Tanda cinta sudah berakar
Terkadang pudar hidup ku
Terkadang semangat terlerai

Kuasa cinta kepada keindahan
Yang ada yang tetap pada kejadian
Berdiri di atas kehendak keamanan
Kedamaian

Cinta menciptakan rindu
Duka membuat kita sembuh
Semangat terbakar hangus
Hidup mesti terus

Kerana cinta dunia pun berperang
Itu cinta sesat di perjalanan
Demi cinta kita terlupa dunia
Kesesatan...

Marilah kita bersama terus bercinta
Menjadi cermin untuk manusia
Hentikan tangisan rindukan ketenangan
Cinta ini penuh keindahan
Kasih dan sayang...

Nanana nananana nana nana nana...
Cinta ini penuh... keindahan

http://www.youtube.com/watch?v=FV4VXGl2clE&feature=related

~null~


Ketulusan senyumanmu
Mengundang sesuatu
Sukar untuk ku gambarkan
Ke dalam bentuk kata-kata

Kekuatan sandaranku
Ku dirikan masa lalu
Luruh bagai dedaunan
Di kala hujan akan datang

Merembasi
Berkali diri bertanya
Siapakah gerangan kau sebenarnya

Aku yang semalam
Selalu berkata
Tunjukkan dia pemilik jiwa

Suci seberkas dosa
Bisa mengenaliku
Bisa terima diriku seadanya

Dan aku tahu
Keterlanjuran ucapanku
Selamanya ini yang menghantu
Diriku dari mendekatimu
Kekasihku

Ku tahu
Pengalaman yang sebegitu
Maksudku tindakanku dahulu
Mungkin akan jauhkan dirimu kekasihku

Oh dari aku
Dari hati yang memerlukanmu

Ketulusan senyumanmu
Mengundang sesuatu
Sukar untuk ku gambarkan
Ke dalam bentuk kata-kata

Kekuatan sandaranku
Ku dirikan masa lalu
Luruh bagai dedaunan
Di kala hujan akan datang

http://www.youtube.com/watch?v=TR6aIjSLe3A&feature=related

~null~


Janganlah hanya mengukir janji
Sedangkan dikau masih mencari
Adakah benar kata kata
Bukan ungkapan sementara

Kaulah pancaran yang daku rasa
Bagaikan obor yang menyinar
Jika terpadam tiba tiba
Sunyilah insan alam gelita

Jika kau selam hati ini
Pastinya engkau kan mengerti
Betapa sucinya kasihku
Jangan diragu

Jika kau rasa getarnya
Debaran kasih cinta yang meronta
Nilai kasihku padamu cukup berharga

Bukan simpati yang aku pinta
Kebenaranmu memutus kata
Agar dapatku abadikan
Untuk pedoman meniti cinta

Jika kau selam hati ini
Pastinya engkau kan mengerti
Betapa sucinya kasihku
Jangan diragu

Jika kau rasa getarnya
Debaran kasih cinta yang meronta
Nilai kasihku padamu
Cukup berharga

http://www.youtube.com/watch?v=FV4VXGl2clE

~null~

Semakin ku ingin melupakan …
Semakin ku ingin bersamamu …
Tak ku sadari kini semua telah terjadi …
Ku tak ingin kau pergi …
Tinggal kan ku sendiri …
Ku ingin kan kau selalu disini …
Walau tak bisa ku miliki …

~null~

Entah, sudah berapa lama aku telah merangkak di dalam kegelapan. Menggali dan menggali, hanya berbekal ingatan. Ingatan tentang dunia yang dipenuhi cahaya. Di dalam kegelapan aku terus menggali dengan tulang belulangku. Bermimpi akan dunia yang hampir aku lupakan di dalam kegelapan dan hampir tenggelam bersama harapan.