Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Ahad, 30 Ogos 2015

MISS HIM SO MUCH

kadang-kadang ada masanya terasa amat sepi... perasaan rindu... datang tiba2... betul kata mak, cinta bukan satu... tiba yang kedua hadir rasa cinta yang pertama hilang...walau hakikatnya aku dan dia tidak pernah bertemu... kuasa allah... siapa aku untuk mengatakan tidak akan ada lagi cinta selepas yang pertama... semoga allah memberikan aku cinta illahi yang tak perlu aku tangisi di masa aku sendiri......... untuk dia, semoga allah beri yang terbaik dalam hidup dia....... masa berlalu... tapi hati aku masih sama seperti dulu... masih mencintai walau tak memiliki... tak pernah cuba melupakan kerana ia membuat hati aku lebih sakit... ayat yang sentiasa buat air mata aku deras mengalir... yes yanti i do love you... entah bila akan hilang dan luput dari memori aku...

Ahad, 16 Ogos 2015

Mencintai

Menyintai bukan beerti memiliki, memiliki bukan bermakna menakluki, cinta itu perlu pengorbanan dan kesabaran.......

-_-

Hanya diperlukan waktu seminit untuk mentafsir seseorang sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang....

Selasa, 21 Julai 2015

Kekurangan folic acid, iron & air



sebelum2 ni buat blood test x pernah pulak ada masalah dgn darah merah... ni ada pulak kurang vitamin pulak... hmmm... kesan terburuk adalah depression... patutlah kebelakangan ni asyik moody... lepas tue betis sakit... padahal bulan 7 x ada buat kerja berat... mcm2 hal... bila kurang makan sayur hijau dgn kurang makan daging... mmg lama dah pola pemakanan dh hanyut sejak x diet... bulan puasa pulak panas... minum banyak dah... tapi tetap kurang air jugak... panas dalam...

biasa orang ngandung je kena lebihkan folic asid... hmmm..... apsal lah teruk sangat tahun nie... dugaan dugaan...

anemia due to iron deficiency
anemia due to folate deficiency

Anemia is a condition in which the body does not have enough healthy red blood cells. Red blood cells provide oxygen to body tissues...........



Rabu, 1 Julai 2015

Ayang



Hari nie... bila orang panggil ayang... dengan nada gurauan... tetiba rasa sentap......

Bila malam... teringat pada dia yang dah lama menghilangkan diri... hilang dari hidup NN...








.........................................................................................................................................................

Cinta Gegar


Hmmm...

pabila rindu... dengar radio nie...

Selasa, 30 Jun 2015

Rindu Bayangan


dua malam nie ingatan kat dia... rindu sangat kat wz... nak di tatap gambar 1 pun x ada... lap top dah lama corrupt... 

hanya bayangan bermain di mata... bergenang air mata....

hanya aku....

Rabu, 24 Jun 2015

Resepi Puding karamel


Lamanya tak main masak2x........
Dibulan Ramadhan nie...
Nak share resepi best...
Sedap makan tengah2 malam...
Sejuk2x (simpan dalam peti ais dulu)....


Resepi

Bahan utk puding:
1 tin susu pekat
1 tin susu sejat
1 tin air
6 bj telur
esen vanila

Bahan utk karamel
3 cawan air - (air panas)
1 1/2 cawangula

Cara penyediaan;

Puding
1. Pukul/Kacau telur hingga sebati tak perlu berbuih2x macam buat kek tue.
2. Masukkan susu pekat & susu sejat ke dalam telur dan terus kacau.
3. Last masukkan air dan esen vanila. Setelah sebati tapis dan letak tepi.

Karamel
1.Cairkan gula dalam kuali atau pun periuk.
2. Bila guna dan nak keperang-perangan cepat2x masukkan air panas.

*** Guna air panas sebab nanti gula tak mercik2x, bahaya kalau guna air sejuk.










Ahad, 21 Jun 2015

Masih Ada Sisa Cinta

tiada lagi yang ku harapkan...
tiada lagi yang ku impikan...
biar aku sendiri...
tanpa diri mu....




Isnin, 8 Jun 2015

Kebas

tangan kiri kebas.. kena cucuk ubat selepas ibu jari kaki terkena dawai karat..........

Ahad, 24 Mei 2015

adakah setiap pertolongon di balas orang yang sama?

perlu ke mengharap balasan dari orang yang kita tolong?

WTH.......

semoga hati ini terus kekal tidak mengharap kepada orang yang dah kita tolong.......

hmmm... lumrah manusia... kadang2 tak semua kita boleh tolong.... tapi riak perilaku orang mengatakan kita tak nak tolong kadang2 buat kita rasa tak seronok.... kita dah cuba yg terdaya.... tuhan menentukan........

kita jauh dari orang.... dan bila kita tidak hadir orang pertikai... orang yg dekat tidak hadir tak di kira pula...... lumrah manusia.......

apa yg nak diriakkan dibanggakan... kita semua manusia... mati itu pasti......

perjalanan kita berbeza rezeki kita berbeza semua Tuhan dah tentukan sejak azali......

Rabu, 22 April 2015

Biar Sudah Bertahun

Biar sudah bertahun masa berlalu... ia tetap teguh di hati... kasih tiada berganti... pergilah dari sisi...

Sabtu, 4 April 2015

Khamis, 19 Mac 2015

Terasa Bahangnya

2 tahun lebih x diet x senam... dulu diet n senam turun 98 ke 72... bila x diet x senam... naik 72 ke 93... 21 kg naik dlm 2 tahun entah berapa bulan.. a.k.a purata sebulan naik 0.87 dlm tempoh 24 bulan cenggitu...

lama x senam lama x diet.. past cny 2015 slow2 start diet.. march start senam... berat belegar2 dekat 93,92,91... sbb on off diet...

haaa... minggu ni dah straight sikit jaga makan... ari ni paling rasa panas.. mana x nya... semalam weight training... ari ni merayap jalan kaki panaskan badan... akibatnya malam ni x boleh nak lelap... panaih...

gara2 nak pecahkan angka 91 kg nieh... bukan main susah nak mulakan diet n senam nie... nak kena arrange masa n pemakanan...

kena gigih... semangat2...

Rabu, 11 Februari 2015

Ubat batuk feveret

Ubat batuk yang menjadi pujaan hati sekarang nie... sedap dan berkesan... batuk berkurangan waktu malam nak tido...

Ahad, 18 Januari 2015

Rindu


kadang - kadang fikiran tak kan terlepas dari apa yang kita cuba lupakan...

hmmm... rasa macam nak tulis banyak - banyak... masuk dalam botol... dan buangkan je kat laut...

agak - agak tenggelam?


Ahad, 11 Januari 2015

Mimpi Beruang

Melihat beruang = Ada pesaing dalam mendapatkan cinta seseorang.


Dikejar beruang = Rugi finansial di bidang bisnis.

Melihat beruang sedang memanjat = Melambangkan keputusan ada di tangan Anda.

Membunuh beruang = Kemenangan atas lawan.



mula2 mimpi ada orang bela beruang kutub comel, tengah sibuk bersihkan lokan ramai2 kat rumah jiran, tetiba nampak beruang putih tue terlepas...

beruang tue berlari ke arah rumah... haishhh rumah kat kampung pulak tue... kelam kabut berlari jugak ke arah rumah... ingatkan selamat grill tutup... tapi bila beruang tu panjat grill pintu, tup tup tebukak grill ke dalam rumah... padahal pintu grill kat kampung jenis yg tolak ke tepi sliding.. n memang kunci slalu...

o... titak beruang masuk rumah.. punyalah jerit2... past tue terjaga... sebab takut sangat....

cari mimpi beruang jumpa la jugak tafsir, cari jugak mimpi lokan... tapi tak jumpa pun apa2 tafsir... 

ha... slalu mimpi buaya.. kali ni beruang.. hmmm... kalo kata kawan nk khianat, siapa lah agaknya tue...

kalo beruang tue memanjat... hmmm.. memang tengah dlm berkira2 utk sesuatu... haizzz... belum ada nampak lagi nak pilih apa...

ajer lain dari yg lain mimpi kali nie...