Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Meow Kiter


Dialah penghibur duka lara GB tak kala hati merasa gelisah tak menentu, di kala duka dan lara. Dia seperti memahami GB, tak kala GB meluahkan perasaan dia sentiasa melihat dan mendengar dengan senyap.

Tak kala hati terasa kosong dan sepi, dia sentiasa mengisi hari GB dengan kecomelan yang dia ada, membuat hati tersenyum riang kembali, telatahnya yang nakal sentiasa mencuit hati.

Dia istimewa buat GB, tanpa dia, pasti hari-hari yang dilalui suram tak bermakna.



Di saat mama di landa kesedihan, kita dipertemukan dan mama namakan cik tam sebagai Rose Liz bersempena nama account FB mama. 

Semoga kita akan bersama untuk jangka masa yang lama. semoga tuhan murahkan rezeki mama untuk menjaga cik tam sampai ke hujung nyawa mama.

Sekarang dia dah besharrr... dia dapat keluar rumah sekejap-sekejap tuk pergi jalan2x kat corridor ruang laluan depan rumah GB, dalam 3-5minit macam tue, lepas tue GB paksa dia masuk rumah balik, mana taknya, dapat jer keluar rumah aktiviti paling dia suka buat ialah burguling2x bergolek2x atas lantai corridor yang kotor tue... haaa... tue yang geram tue... dah lah nak mandikan dia nie susah... lasak... tak mo kena mandi... dah tue bila masuk balik rumah jer mulalah nak ngamuk satu badan, mama dier pun dia nak cakar & gigit.



Berat dia sekarang dah 4kg... haaa... dalam hati bilalah, ko nie nak jadi gebu macam mama... kan lagi sedap mama pelok... gebu dan demoksss... sedap pelok... tapi kedekut... dia tak bagi pegang dia lama2x... dia marah... meroyan satu badan... nak di cakar dan di gigit orang yang angkat dia... ^_^

Bila dikenang balik, dulu dia moat dalam tapak tangan GB, sekarang dah tak moattt dah...



D.I.Y ~ Tandas Kucing a.k.a Litter Box From Storage Box
D.I.Y Tempat Kucing Melepak Part 1
D.I.Y Tempat Kucing Melepak Part 2




Tiada ulasan:

Catat Ulasan