Mengenai Saya

Foto saya
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" - Surah Al-Baqarah ayat 216

Sabtu, 3 November 2012

Mimpi Gigi Tercabut

Photobucket
Jika bermimpi gigi tercabut a.k.a tertanggal a.k.a patah.

Tafsir Mimpi 
Apabila  bermimpi gigi anda tercabut atau patah. Anda akan berdukacita. Kalau gigi yang tanggal itu dibahagian atas maka besar kemungkinan yang ditimpa kemalangan ialah orang tua dan kalau gigi yang tercabut atau patah itu dibahagian bawah maka yang ditimpa malapetaka ialah isteri (kalau sudah berkahwin) atau anak, cucu atau mungkin juga ahli keluarga yang muda dari anda.

Yang nie NN ada mimpi jugak biasanya malam nie mimpi esoknya dapat khabar berita kematian. Yang pernah NN alami yang mimpi gigi atas tercabut, dan orang meninggal tue adalah orang yang NN kenal. Contoh macam atok & opah, atok saudara & opah saudara, pakcik saudara & makcik saudara.

Selalu kalau NN mimpi gigi tercabut 100% memang akan terus terjaga dari tidur, lepas tue memang gila gabra, nak sambung tido susah sebab risau berita yang bakal diterima siang nanti macam mana la........

33 ulasan:

  1. Dah 5 kali mimpi gigi patah atas bawah but so far saya takde berita lagi kemalangan or mati , and i'm worried sebab dah 5 kali mimpi , ikut laa terjaga siang or malam and lepas subuh .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alaa.. Gigi patah maknanya lain; ini tentang mimpi gigi tercabut.

      Padam
  2. kan mimpi itu mainan tidur.. tapi kalau tafsir mimpi tue ada persamaan dgn apa yg terjadi, mungkin ia hanya kebetulan.......

    BalasPadam
  3. selepas adik sy meninggal, mak ada britau, sbln sebelum kejadian dia ada mimpi semua giginya gugur

    BalasPadam
  4. selepas adik sy meninggal.. mak britau .. sbln sebelum kejadian tersebut dia mimpi giginya gugur

    BalasPadam
  5. hmmm... kadang2x memang betul sbb GB sendiri alaminya. Wallahu a'lam.

    BalasPadam
  6. Klu sy mimpi gg ank yg pth? cmne pulak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama la.. Apa maksudnya?

      Padam
    2. adesss... tak tahulah...nora sekadar share apa yg ada di google. 😅

      Padam
  7. Ayah saya ada mimpi giginya tercabut. Tak lama kemudian kakak saya meninggal. Lepas kakak meninggal barulah dia ceritakan pasal mimpi dia.

    BalasPadam
  8. Mimpi patah gigi depan atas 3 btg, lepastu bawah dekat garham, bawah depan kiri kanan. Haaa mcam mana pulak tu.

    BalasPadam
  9. Sy baru2 ini mimpi gigi tercabut semuanya, dan semalam paling baru, mimpi semua gigi tercabut, rasa mcm real sehinggakan nak ludah dalam mimpi tu pun susah.. harap baik2 sahaja

    BalasPadam
  10. mimpi itu mainan tidur.. tapi kalau tafsir mimpi tue ada persamaan dgn apa yg terjadi, mungkin ia hanya kebetulan.......

    BalasPadam
  11. Lebih kurang 4.45am lepas saya tutup alam jam... Saya tidur semula.. Saya mimpi ggi bwah sbelah kiri trcabut... Apa maknanya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 😂 entahlah.. semua yg di share adalah hasil carian di google..

      Padam
  12. smlam ak mimpi gigih taring ak trcabut lpas xlama kmudian gigi depan pulak apa mksud dia ehh

    BalasPadam
  13. Malam tadi saya ada mimpi gigi saya tercabut... Tak silap saya lh.. Saya mimpi gigi atas yg tercabut.. Sya takut skang ni sbb mak ayah saya nk naik kapal terbang utk pergi ke Kuching... Sy nk tau Tafsir ni betul ke tak??? Tlg doa kn supaya mak ayah sy Selamat sampai..

    BalasPadam
  14. semoga yang baik2x sahaja.. insyaallah mimpi itu mainan tidur...

    BalasPadam
  15. itulah dianya.. ingat nak tak percaya.. tp kebetulan pulak.

    BalasPadam
  16. Saya rasa mimpi saya paling menakutkan sebab dalam mimpi tu (2 hari lepas) saya rasa rahang macam tak kena, then saya pergi toilet, tengok cermin, SEMUA gigi atas saya gugur dan jatuh kat atas tapak tangan tanpa rasa sakit, tapi penuh darah dalam sinki. Dan juga ada satu gigi atas yang patah. Terus terjaga dari tidur. Really distract my mind. ☹️ Sampai saya menangis esoknya sbb baca maksud mimpi kat internet.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah doa yg baik2x... mimpi sekadar mainan tidur...

      Padam
    2. Jatuh atas tapak tangan ade maksud lain tak silap. Cuba google. Tak silap mcm berita baik. Wallahualam.

      Padam
  17. Ada kisah seram untuk saya kongsikan. Ini realiti Jiran saya bangun tidur esoknya gigi dia semua hitam macam arang yg lepas dibakar..bila ditanya.. katanya tak pernah gosok gigi..

    BalasPadam
  18. Apa ye maksud kalau gigi kesemua tercabut @patah semua jatuh kw tapak tangan tanpa rasa sakit???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi, saya pun tak pasti. Ramalan tu semua hasil dari carian di google.

      Padam
  19. Saýa mimpi gigi geraham bahagian bawah tiba2 tercabut.dlm mimpi tu saya terus lihat di cermin rupanya gigi geraham saya yg lain tmasuk bhagian atas kiri kanan mmg dh lama patah.apa maksudnya ekk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi. Saya pun tak pasti. Ramalan yg saya share, hasil carian google yg mana bersamaan dengan apa yg saya mimpi. Mimpi ni mainan tidur. Kemungkinan ramalan yg serupa itu satu kebetulan.

      Padam
  20. Saya mimpi gigi tercabut semua tapi xtau gigi yang mana ,atas ke bawah.. adakah ada malang yang akan berlaku...😥

    BalasPadam
  21. Hi. Mimpi hanya mainan tidur. Ramalan2 mungkin satu kebetulan.

    BalasPadam