Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Selasa, 5 November 2013

Jangan Pishahkan atu & dier...


Achik : Abam eyang... jangan tinggalkan achikkk... nanti achik windu!!!
Eyang : Tak tinggal punya... tapi grandma kater nak anta abam eyang alik ampung!!!

Grandma NN ~~~ bila di tengok telatah diaorang baru2x nieh... aduiii... tersentuh perahsaan...

Bile eyang kena mandi... macam kena pukul2x jer menjerit2x tak mo mandi.. yang si achik pulak konon2x nak jadi penyelamat sebok jugak masuk bilik air sambil mulut dier... nyeow... nyeow... nyeow... mintak abam eyang dier dilepaskan... ^_^

Yang ni gambar pelok di tengah pagi... yang gambar sandar kepala to kepala time tgh hari tak dapat amek, bateri hp kong.

Si abam eyang sakit perut ceri beri... padan muka... grandma sorok daun galak kucing yang expired tue belakang aquarium... dier kerjakan sepah2x serbuk daun kering tue satu ruang tamu & ruang makan... pagi2x bangun tengok erhhh... apa pulak sepah2x nieh... 

Suspect dier p makan daun tue... tue yang ceri beri... dier sorang jer ceri beri... nasib la achik dalam bilik... ciktam pulak tak pasti... agaknya dier tak join meroyan kot... nasib tak ceri beri... 

Si achik... tak padan dengan perut baru lepas operate... sebok nak jalan sana sini... 

Si ciktam pulak... tengkuk ada kurap... adoiii... mana datang pun entah... hari tue 1 luka sebab tercalar kena plastik kat yard... dah ok... nie lain pulak... bila garu bertambah... yang dah sapu minyak hitam kulit dah gugur... yang baru jadi... berbiji2x kat tengkuk... gulppp... dah 2-3 kali sapu minyak hitam.. kang ada yang mati makan minyak hitam pulak... hari nie plan nak beli ikan... nak goreng ikan... ikan bagi diaorang makan... minyak nak buat sapu kat tengkuk cik tam.... bagi dia jilat minyak masak pulak... macam mana lah nak baik... kerja dia asyik menggaru... grandma pulak geram.. jadi tukang kopek kulit luka kering... 

Grandma sakit perut... salah makan... hari isnin... semua layan sakit memasing... 

Shian ciktam... dah kurang gambar interprame... dier majok... slalu bawak diri.. dok kat yard & dapor jer kerja dier...








*** sentiasa kena berjaga2x... sebab si tantan nieh slalu nak kerjakan achik... bila da start ada bunyik2x tantan miang... shian achik... kena kurung dalam cage la jawabnyer... kejap2x jer lepaskan dier... sebab shian dier nyalak nyeow2x sowang2 dalam cage...


2 ulasan: