Mengenai Saya

Foto saya
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" - Surah Al-Baqarah ayat 216

Rabu, 20 Mac 2013

Elaun Perjalanan, Elaun Petrol Atau Kadar Tol

Nak membebel pasal Elaun nieh.

Perhatian kepada fresh graduate... Sila ambil perhatian... Jika mahu mula bertapak di alam pekerjaan. Sila ambil perhatian. Haaa... berapa kali perhatian da...

Silalah minta Elaun Perjalanan semasa anda di temuduga. Jika kawasan anda berjauhan dari tempat kerja.

Dan!!! Jika kerja anda memerlukan pertukaran. Contohnya setahun @ 2 tahun di pejabat yang berlainan. Haaa... mintaklah Elaun yang fleksibel. Atau kena tanya kemudahan penginapan yang disediakan oleh majikan. Sama ada rumah disediakan dengan bayaran api dan air sebagainya.

Sila ambil kira Elaun Perjalanan nie ok.

Kalau boleh minta syarikat tulis dalam offer letter.

Kat bawah nie ada tulis limit Elaun. Macam mana kira tak pasti. Tapi limit RM 2,400.00 setahun kalau tak melibatkan hal kerja. Kalau melibatkan urusan office kadar tol tak melebihi RM 6,000.00 setahun.

Ta...pi... kalau kata yang tak melibatkan kerja... contohnya kena transfer ke tempat yang jauh dari rumah... kena ada budi bicara antara syarikat dan pekerja. Errr ini hanya untuk yang bekerja yang memang asyik memerlukan tukar tempat kerja... Contohnya company construction.

Ha... tue je nak membebel...



Lembaga Hasil Dalam Negeri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan