Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Selasa, 23 April 2013

3 Hero 1 Heroin


Haaa... setelah di beritahu oleh kekanda ku sayang...

"weihhh si perang kamu kerjakan si kecik... kesian aku tengok si kecik"

Maka timbullah keraguan di hati... kecik nie jantan ke betina???

Yup... kalau dulu NN rasa semua HERO... sekarang dah timbul keraguan... tambah pulak keadaan fizikal si kecik yang lain dari yang lain... dah la kecik... lepas tue bunyikk kecik je merengek-rengek...

Hari nieh dah buat penelitian melaluli gambar2x dan keterangan dari hasil sumber goggle... maka NN mendapati si kecik adalah betina... untuk lagi kukuh... masa vaksin yang ke-3 nanti... akan NN ajukan soalan keraguan NN nie pada VET nanti... suruh diaorang tolong sahihkan betul2x jantina si kecik nieh...

Yang nieh confirm jantan... sebab nampak testicle diaorang...

Si kelawar... tak ada gambar terbarulah... dia nieh tinggal kat kampung dah... jadi hero kampung... paling licik... paling berani... paling aktif tak terkata... tak tahulah kat kampung dier nieh dah matang ke belum...



Si lincah no 2... a.k.a si perang... yang memang sahih jantan... dan sekarang dah start on heat... pelik baru berapa bulan dah on heat... rasa belum 7 bulan lagi diaorang nieh...



Dua kucing yang atas nie... badan pattern tuff dan panjang macam ibu dier jugak...... sama dengan cik tam...



ha... nie pulak si bab... pattern badan jenis bulat... perut bolattt... makan banyak... tahap kecergasan... agak malas... kalau main kejar2x malas nak kejar... malas nak angkat bontot... asyik duduk jer kat satu tempat...
haaa.. nie sah jantan sebab dah ada testicle yang boleh nampak...



Haaa... yang nieh... yang buat NN pening KAPLA... SI KECHIK... dah la kecik dari semua yang di atas... lepas tu paling manja... paling lembik... paling mengada2x...


Dengan itu... terjawaplah persoalan... kenapa lah kecik nie paling kecik... beza giler saiz diorang... macam bukan adik beradik sekali lahir...

Hmmm... kalau lah betul si kechik nie betina (tunggu nak bawak pegi vet utk kepastian) NN terpaksa la bawak dia nieh pulak untuk pembedahan... hmmm... nak kena harungi hari2x susah penjagaan kucing betina selepas kena zarsss... kalau tak buat macam tue... mana mampu nak kendalikan anak2x kucing yang banyak... tak kan nak buang kucing merata-rata pulak...

Terpaksa jadi keras hati untuk kurung diaorang dalam cage... terpaksa layan karenah diaorang bila tak kenal antara satu sama lain.. ha... dan macam2x lagi masalah akan timbul... sama macam masa selepas pembedahan cik tam hari tue...

Haaa... kena tunggu hari vaksinasi yang last untuk kitten nieh... dalam 1 minggu lagi nak bawak pergi VET... boleh dapatkan kepastian.. dan kena fikirkan tindakan lanjutan... haaa... silap2x kang... jadi onyang NN... bukan lagi opah NN...


1 Male @ Female
2 Male @ Female
3 Male @ Female






Tiada ulasan:

Catat Ulasan