Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Rabu, 16 Mei 2012

Fat a.k.a Lemak Dalam Badan

Untuk kekuatan diri sebenarnya...
Sebab dah lama tak lost weight nie... da 2 kali bacaan naik... 1 bacaan statik...
So minggu nie kena usaha keras menurunkan angka scale...

Selama nie rasa macam tak bersyukur je bila kg tu dlm 1/2 kg... tapi sekarang dah makin besyukur... sbb dah makin faham dgn lemak2x di badan nie...

Bukan senang nak hilangkan lemak... nak tambah bukan main la senang je... jadi kat sini kena kuatkan minda dan semangat... balik2x kena ingatkan diri masa makan...

" kau nak kurus ke tak ni?"
" ingat lemak 1 pound tu!"

Nie la lemak 1 pound tu... tengok banyakkan sebemarnya... kita je tak perasan kadang2x tu... terutama GB la tu... bila hilang 1/2kg je rasa frust sangat2x..






nie pulak kalau berat lemak vs muscle... nie yg kdg2x orang kata berat tulang... sebenarnya bukan berat tulang... berat otot... ekekeke...



haizzz... kena tabahkan hati melakukan senaman dan penjagaan pemakanan... semoga dapat turun ke angka 75-77 sebelum raya nanti... nak kena senaman lebih nie.. adoiii...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan