Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Rabu, 13 Februari 2013

D.I.Y ~ Tempat Tidur Kucing a.k.a Tempat Mug

Tempat tidur kucing??? kat mana??? tadaaa!!!


muker budak tak reti malooo... tak sempat2x... belum siap 100% penghadang tingkap tue... dier dah sebok... naik turun... naik turun... -.-

akhirnya... pasang jugak net nieh... lambat sebab??? kakak GB nakkan yang petak2x besar... petak2x besar mana ada color putih... semua color hijau... tak cantik!!!

yang cantik hitam nieh jer... kecik2x kotak dier... akak GB kata nanti rumah gelap... huh... dah siap pasang... tak ada gelap pun... ceittt... orang dah cakap awal2x... mana ada gelap... cakap orang tak percaya... nieh akak GB pasang sendiri... GB belikan barang jer... pandai akak GB... GB ajor... ngeh3x... sebab 1st tingkap tepi GB yang pasang... ha.. simple jer... guna pengikat plastik tuer je untuk ikat net nieh kat grill besi... ngeeee....

dah siap pasang... potong lebihan-lebihan yang berjuntai-juntai tue.. time amek gambar nieh... benda nieh masih panas lagi... wahaha... baru siap... tapi belum kemas-kemaskan lagi...

lepas tue... gantung lah tempat letak mug nieh.. ikat pakai pengikat plastik tue jugak... wahaha... jadilah tempat tido kucing... saper nak tiru... boleh tiru... jommm!!! idea nieh... idea kakak GB... macam mana lah boleh terlintas kat kepala minda dier... tempat letak mug pun jadi... yang penting kucing suker...


Weeeee... dah boleh bukak tingkap lapang-lapang tanpa kerisauan lagi... kalau tak GB ada sikit2x risau lah jugak... takut ciktam tetiba berangan jadi burung pulak... dier pegi terbang (terjun bangunan) pulak kang... nayer... nayer...

* pengikat tue kukuh... boleh la menampung berat sehingga 5-8kg... kalau nak lebih kukuh... amek saiz yang besar sikit... ikat banyak2x... gerenti tak tercabut... lainlah kalo tuan kucing pegi tumpang sekaki dok sandar2x dok tahan2x dengan badan... kwkwkw...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan