Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Rabu, 9 Oktober 2013

Ayam oh Ayam


Nak beli ayam pun jadi isu... ^_^
Hari Isnin tak boleh beli ayam kat pasar malam (A) !!! Sebab orang yang jual tue selalu buat muka spoil. huhhh... dah la pulak tue, kira sekor2x RM 9 @ RM12... bukan kira timbang. Tau kenapa buat muka spoil? Orang mintak tolong dier buang part kepak sikit, tengkuk sikit, kaki sikit, montot sikit. Tue pun nak buat muka spoil. Tue buat muka macam tue, nak suruh orang buat sendiri kat rumah la tue. Hmmm... habis tue pisau tajam a.k.a candong dier tue nak buat apa entah ??? (-.-)'

Jadi pilihan untuk beli ayam adalah kat pasar malam (B) !!! jauh sikit la... tapi apa pun tempat feveret beli ayam & sayur pun memang kat pasar malam (B) tue. Tempat jual ayam tue pun tak kisah pun potong ayam macam mana pun. Senyum jer slalu. Baru la semangat nak masak macam nieh. Kalau beli mesti 2 ekor. Sekor buang kulit & potong kecik2x macam nak masak tom yam. Sekor potong buang hujung kepak, potong montot sikit, potong kaki & potong tengkuk macam nak buat panggang. Balik rumah barulah senang... basuh bersih2x dan boleh masak dah.

Hari nie... hari pertama menggunakan microwave baru... wahaha... gelak jahat... shiap bawak pinggan clayton dari rumah... tunggu masa nak p shopping pinggan... past tue claim... ngeh3x...

Fikiran orang kita tak boleh nak usik. Orang akan cakap, apasal susah sangat nak diet ??? Beli je lah yang dah siap masak, kalau susah sangat nak masak. Sendiri fikir lah. Beli tak sama dengan yang masak sendiri. Harga tak berpatutan dengan apa yang kita dapat.


***
kadang2x benda yang kecil pun boleh mematahkan semangat seseorang... bayangkan... yang ini campur yang itu... campur lagi sana sinun... boleh berat kepala sebelah...

***
time nak mula start diet nieh lah banyak betul dogaan... kakak!!! kakak mau minum ka??? adoi mak aiii... godaan... godaan...

***
asyik ayam jer? ikan & daging bila nak makan???




Tiada ulasan:

Catat Ulasan