Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Khamis, 17 Oktober 2013

Tertinggal Techik Kat Luar


Shian techik grandma NN... tak sengaja lar... wahaha... 

Entah bila dier menyelinap keluar entah... patutlah si eyang duduk depan pintu rumah sambil ngendap bawah pintu. Masa nie tak suspek apa2x... ingatkan ada budak2x main kat depan rumah.

Lepas hilang penat, mandi jap. Lepas mandi, bunyi ngeow kucing kuat la pulak di tambah eyang pulak nyahut ngeow2x tue. Erhhh... pelik lak pulak. Grandma NN pun ngeow2x jugak. Erkkk... kucing tue makin bising lak pulak...

Tetiba perasan akan sesuatu, tak nampak techik pun dari balik rumah tadi. Ehhh mana dier... terus jerit... achik!!!!!!! 


Achik ngeow kuat dari luar nyahut... sambil ada bunyik2x kat pintu. adesss... sepantas kilat grandma NN pakai baju siap semua nak bukak pintu cepat2x...


Alololololo... shian achik grandma... melekat kat pagar plastik kat pintu grill ekekeekeee... pintu terbukak luas... terus dier loncat meluru ke dalam rumah... ketakutan...

Anak2x jiran dgn mak nyer sekali dok gelak2x tengok aku dengan achik... aku senyum jer lah kan.... adesss... tertinggal cucu sekor kat luar rumah... tak perasan biler dier terlepas masa bukak pintu balik kerja tadi...

Ada setengah jam lebih kot dier kat luar rumah, kembang2x bulu ketakutan. Nasib tak tetencing2x. Apa lak agaknya dugaan dier kat luar masa setengah jam tue... keh3x sebabnya... anak jiran tue suka kan achik... mecti achik kena kejor... wahahaha sampai terselit kat pagar plastik...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan