Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Isnin, 17 Disember 2012

Anak Kucing Hari ke 7

Haizzz... tak ada camera nak amek gambar...

Antara 4 ekor nieh ada sekor ngew ngew dah terbukak kelopak matanya... tapi sebelah jer bukak... wahahaha... tak sabar nak tengok semua ngew ngew terbukak matanya... kena tunggu lagi 7 hari... sebab biasanya dalam 14 hari baru mata anak kucing terbukak...

Agak-agak nanti apa lah warna mata ngew ngew cucu grandma nn nieh... nama glemer dah ada dah untuk cucu-cucu grandma nn... sanggupkah grandma nn nanti bila ngew ngew dah besar dan boleh berdikari nak lepaskan dua etoi kat mak n abah... howaaa... hati da sayang kat diaorang semua... abah dah chop yang warna kelabu... dier tengok dalam facebook aku... dier cakap yang hulur kaki tue... (smokey posing baik punya) dah siap ada nama lagi untuk dia... abah aku kata nak letak nama ciku... wahahaha... nama glemer si kelabu nieh smokey...

Melalui telefon pun mak dah berkenankan warna kelabu... sebab mak kata... wahhh cantik lah ada warna kelabu... wahaha... yang pasti mak n abah dah chop si kelabu...

Lagi sekor nanti mesti diaorang pilih si nyaunyau no 2... tue akak aku panggil... kalau aku panggil toby... kenapa aku agak mak n abah pilih yang nie... sebab dia ada corak belang-belang... wahahaha... entahlah... betul ke mak n abah nak bela kat kampung nieh... mahu diaorang kena kidnap nieh nanti... sebab masing-masing bulu panjang dan unik kat ekor nyer... gemuk kat pangkal tirus kat hujung....

Mak kata macam mana nak bela diaorang nieh... nak berkurung dan bagainyer... bagainya tue bermaksud kucing aku nieh MANJE!!! kadang-kadang makan pun nak bersuap... wahaha... berak pulak nak dalam bekas yang ada pasir kucing... tue kalau mak ngew ngew... si citam... dier memang macam tue... TERLEBIH KASIH SAYANG!!! nieh nanti pun mesti anak-anak dier pun mesti MANJE!!! sebab aku sayang diaorang... tengok muker pun dah tahu... MANJE MEMASING!!!

Photobucket yang hulur kaki tue... si smokey... a.k.a ciku... wahaha... kalau akak aku pulak panggil si perang... macam-macam nama ader...

Citam anak mama nn pulak buat perangai... tak tahulah apsal dier suker duduk dalam bekas taik dier... haizzz... seb baik bekas taik dier tak ada taik n kencing dier... dier boleh pulak ngeram duduk dalam pasir tue... hmmm... ibu kucing yang selepas beranak nieh memang kurang pergi toilet agaknya... sebab citam kadang-kadang 2 hari tak pergi wee wee atau poo poo...

Makan nasib baik makan... tapi kena bertunggu... kena letak dalam kotak yang ada anak dier... payah betul nak makan kat depan ruang tamu... dier susah nak tinggal anak dier... takoottt ader orang amek anak dier... sungguh protective betul umi nieh...

Anak-anak kucing nieh kalau dier bau lain jer... dier akan marah... hisss hisss bunyik dier... wahaha... aku amek dierorang n bagi cium baju aku... wahaha... dier punya marah... keluarkan bunyik hisss hisss dier... dier tak kenal bau... yang dier kenal bau kotak dierorang n bau ibu dierorang ajer lah...

Pada hari ke tujuh nieh... dierorang dah berjalan lebih kukuh sikit... kalau nak dibandingkan dengan hari pertama hari tue langsung ke laut... tapi masih terhuyung-hayang lagi... pergerakan berdasarkan bau nampaknya... mana ibunya duduk di situlah dierorang pergi... kalau dierorang kena tinggal... semua berkumpul ngeram satu tempat...

Suasana dalam kotak adalah sangat bersih... tak ada najis kucing... kerana ibu kucing menjilat muntot anaknyer... anaknyer berak dan kecing ketika ibunya jilat muntot diaorang... mula-mula aku tak tahu pasal nieh... tapi nieh k.sha yang bagi tahu... "jangan terkejut kalau citam makan najis anak dier..." wahaha... mau tak terkejut... terkejut jugak lah... mula-mula ingat anak dier berak rate-rate... rupanya tak... ibu kucing akan jilat montot ngew ngew bagi merangsang supaya diaorang berak dan kencing... terus dier jilat dan makan dan  telan... adesss... k.sha cakap selagi anak kucing tak makan aper-aper hanya minum susu badan... selagi tue citam akan makan najis ngew ngew...

Untuk makanan kering a.k.a biskut kucing, aku letakkan sikit dalam bekas dan letak dalam bilik aku... dan 1 bekas air... nieh untuk memudahkan citam makan dan minum... makanan basah contoh ayam/ikan aku bagi bawak dalam bilik masa nak bagi citam makan jer... kang tak pasal-pasal bilik bersemut dan berbau... bau biskut nieh pun dah cukup berbau... aku letak biskut time siang hari jer... time aku kerja... time aku ada kat rumah aku letak kat ruang tamu semua makanan citam...

Hari-hari aku dok usha kucing nieh.. mana tak nyer... dah duduk dalam kotak kat hujung kaki katil aku... dah duduk 1 bilik... itu ajerlah kerja aku... dok perati aktibiti ibu dan anak tucing...

Kepala dah start sakit... haizzz...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan