Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Ahad, 16 Disember 2012

Sakit Penghapus Dosa

Hmmm... lepas satu... satu... penyakit datang dan pergi... dugaan-dugaan...

Lepas balik dari bukit tinggi kena bintik-bintik merah 1 badan...

Lepas dah ok dari tu, kena kurap kat kaki???
Huhuhu... entah kurap entah tidak... sebabnya tak baik2x bila macam2x ubat sapu dan makan... akhirnya hari Jumaat 14/12/2012 aku sapu losyen... erh erh... gatal berkurang... haizzz pelik pelik... tapi belum baik lagi sepenuhnya... tapi memang berkurang kulit kering dan merekah tue dan kegatalan berkurang... haaa... aku rasa penyakit yang memang aku ada tue kot... kulit kering... mak aku kata dari kecik memang aku kalo tak cukup makan sayur, kulit kaki akan kering dan bersisik... haizzz... jadi sekarang aku sapu jer lah losyen...

Lepas tu gigi aku pulak reput dan pecah... haaa... dah tak boleh buat apa dah... sebab doktor kata dah tinggal separuh... nak tampal pun tak boleh dah... jadi tak ada jalan lain... cabut gigi tue... dengan itu cabut la gigi tu... hmmm.. MC 1 hari jugak... aku ingatkan tak sakit sangat cabut gigi nieh... rupanya Tuhan saja yang tahu perasaan ku... lepas hilang ubat kebas segala-galanya start sakit... hari nieh pun darah masih tak kering lagi kat gusi nieh... cabut gigi hari Rabu malam hari tue.. haizzz...

Lepas tue hari nie mengemas bilik sikit.. sikit jer... alihkan almari make up & meja jahit... tak habis kemas pun... sebab tak boleh habis kemas... kepala tiba-tiba pusing sakit giler tengah hari tadi... berdenyut-denyut kepala nieh... akibat dari sakit gigi... wah... rupanya tak boleh buat kerja berat masa lepas cabut gigi... haizzz... sampai sekarang nieh sakit nak terdemam-demam... baru jer bangun tido lepas makan ubat tahan sakit petang tadi... siap berselimut kesejukan ngeram macam orang demam... 

Lepas nieh apa pulak sakit atau dugaan yang datang lagi pun entahlah... orang kata sakit itu penghapus dosa... bertubi-tubi sakit datang kat aku dalam bulan lepas dan bulan nieh...

Aku menyedapkan hati dengan baca blog I love Islam part sakit antara penghapus dosa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan