Mengenai Saya

Foto saya
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" - Surah Al-Baqarah ayat 216

Ahad, 16 Disember 2012

Vitamin Untuk Kucing - Felovite II

Vitamin tambahan untuk Citam. Felovite II.

Nie disebabkan mak cik nieh baru lepas beranak, citam kurang makan biskut dier. Haizzz risau aku dier kekurangan zat makanan. Aku pun tak pasti elok ker makanan kering tue.. nama lagi makanan kering mesti macam-macam ubat nak bagi tahan lama kan... hmmmmm... entahlah yang nie no komen...

Puncanya aku rasa dier tak tahan makan wet food whiskas. Kalau dulu biskut whiskas, sekarang wet food pun aku tengok dier start ceri beri a.k.a berak dier cair. Nie cerita masa 2 minggu sebelum dier beranak. Jadi sebelum keadaan bertambah teruk aku terpaksa hentikan makanan wet food whiskas. Aku bertukar pada makanan original masak sendiri... iaitu ayam/ikan di masak secara rebus/goreng/panggang. 

Kalau ikut fevelet dier... dier suke ayam/ikan yang dipanggang... kalau masak panggang memang dier makan laju jer dan banyak... bukan mein kan selera tucing manje aku nieh??? alahai anak mama nn nieh~~~

Disebabkan dier hanya makan ayam/ikan jer... dan sikit jer biskut dier tue... aku naik risau... sebab dier nieh dah lah susah nak gemuk... ader pulak anak 4 etoi yang kuat nyusu... kerempeng dah jadi anak aku nie... jadi aku beli la vitamin untuk citam... aku tengok macam2 vitamin ada dalam Felovite II... itu yang membuatkan aku nak try bagi citam makan...

Kalau di beri direct memang dier tak  nak makan... jadi... jeng3x... ayam/ikan yang aku masak tue... bila aku nak bagi dier makan aku gaulkan sikit vitamin nieh... hehehe... alhamdulillah.. dier makan habis... dan... dan.. dan... aku rasa 2 hari nieh... dier jadi kuat makan... ha... tue yang aku suker... tapi tak tau lah disebabkan vitamin nieh ke atau pun mood dier yang baru lepas beranak... tapi masa mula-mula lepas beranak tue mood makan dier bekurang... maybe sebab sakit lepas beranak... siapa tahu kan???

Apa pun akan teruskan bagi sehari sekali Felovite II nieh untuk dier... sebab nie je lah sumber vitamin yang ada... takut ayam/ikan tue tak supply vitamin yang cukup kat citam. Sebab ibu citam dulu sampai botak badan, bulu dier gugur habis lepas beranak kan team citam. Haizzz... wisau aku dibuatnyer... doktor kata memang ada kucing yang macam tue... sama ada tak cukup vitamin... atau ada masalah kesihatan...

Nutri-plus tu simpan ajer lah jawapnyer... dier dah tak mo makan dah yang tue... tak per.. nanti anak-anak dier dah sebulan dua bulan dah boleh bagi kat anak dier pulak nanti... egegege...

Puas cari dalam internet pasal Felovite nieh... tak ada yang dalam Bahasa Melayu... a.k.a tak ada penerangan dari orang yang pernah menggunakan vitamin nieh... jadi aku pun search je lah yang omputih punyer site... hmmm yang dah aku translate kan ke Bahasa Melayu... ha.. guna translate cit cat ajer lah... kwkwkw...

Kandungan Felovite II ?

Kalsium untuk tulang-tulang dan gigi-gigi yang kuatVitamin A untuk pertumbuhan sel baru, untuk lawan jangkitan dan untuk penglihatan yang baikVitamin B1 untuk bantuan dalam metabolisme sesuai gula dan kanji untuk tenaga dan satu sistem saraf sihatVitamin B2 menyediakan tonus otot baikVitamin B6 meningkatkan penggunaan yang bagus bagi sumber proteinVitamin E ialah satu anti pengoksida; Felovite II juga mengandungi Phosphorus, Iodine, Magnesium, Manganese, Potassium, Zinc, Vitamin D, Vitamin K, Biotin, Choline and Niacinamide.

Taurine ialah satu asid amino, ia merupakan satu zat kucing yang diperlukanBadan kucing anda tidak mengeluarkan Taurine dalam kuantiti yang mencukupi bagi keperluan pembesaran kucing. Felovite II dengan Taurine ia menyediakan Taurine dengan dos yang dikehendaki oleh kucing setiap hari. Felovite II telah diperkukuhkan di satu tahap 2 ½ kali lebih besar ia disarankan oleh National Research Council.


update on 11/1/2013

selera citam macam singe... wahahaha... koat makan... tapi tak gemuk2x... sebab susunya di sedut oleh 4 ekoi hero2x enchem...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan