Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Isnin, 17 Disember 2012

Bila Sakit Gusi


Bila sakit mulalah kita asyik fikirkan orang tersayang... sama ada emak kita... abah kita... atau orang yang tersayang yang lain... hmmm... meleleh air mata... untungnya orang yang tinggal dengan orang tersayang...

Sayer rindu dier... ta...pi tak ada apa yang sayer boleh buat... sebab tuhan tak jadikan dier sebagai jodoh sayer...

Tak dapat bayangkan jika hidup ini sebatang kara... macam mana lah kehidupan orang yang sebatang kara... mesti lagi banyak cabaran dalam hidup dier kan...

Tak sangka rupanya inilah sakit gigi yang orang selalu perkatakan bila sakit gigi sampai ke kepala... 1st time kena sampai terdemam-demam. Tapi bukan sakit gigi... nie sakit gusi selepas cabut gigi... hari ni ke klinik untuk dapatkan mc dan ubat... hmmm... doktor tue kata sepatutnya lepas cabut gigi sepatutnya kena continue antibiotik... tapi nak buat macam mana klinik gigi tu bagi antibiotik untuk 5 hari je sebelum cabut gigi... lepas cabut gigi dier bagi ubat tahan sakit jer...

Doktor kata awak kena sambung antibiotik sebab takut infection naik ke atas lagi... bengkak pun masih ada lagi... hmmm... sepatutnya dah baik dah nie... sebab cabut gigi hari Rabu hari tue...

Haizzz... seksanya kena sakit gusi nieh... sampai ke kepala dia rasa ngap ngap ngap... denyut dier... tak bangun hari nieh... jam 4 tadi baru kebah demam dan sakit kepala hilang sikit... bengkak pun rasa dah kurang sikit...

Mana tak nya... antibiotik sampai 2 jenis... ubat tahan sakit/ubat demam, ubat surut bengkak... semua sekali makan ada 5 biji... lepas tue pengshan tido...

Ader ubat sapu untuk gusi... tak try lagi... tadi doktor kata untuk bagi rasa sejuk-sejuk kat gusi... rasanya untuk kurangkan rasa sakit dan elakkan gusi bedarah kot... sebab gusi aku masih keluarkan darah jugak sikit-sikit...

Hmmm... malas betul nak minum air ais... hari tu doktor gigi pesan lepas cabut gigi banyakkan minum ais atau makan ais krim... supaya darah cepat beku... tapi dengan mood yang sakit nieh... selera tue bekurang... macam mana nak makan ais krim atau minum air ais bila selera tue tak ada... sakit....

Mungkin silap aku kot... pergi alih almari make up dan meja mesin jahit kot semalam... hmmm... aku perasan selepas jer tolak alih nieh semua... terus aku rasa denyut-denyut kat kepala dan terus rasa nak demam... dan terus demam jugak semalam... huhuhu...

Sudahlah masa lepas cabut gigi tue datang pulak bulan ngambang... 2 in 1 la sakit... sakit lepas ubat bius habis... tambah sakit senggugut....

Nasib la ada penyeri dalam bilik aku nieh... cucu grandma nn... kwkwkw... tapi time aku demam semalam n hari nieh aku tak boleh dekat sangat dengan diaorang... kang diaorang pulak sakit n mati... dah la cucu aku baru umur 7 hari jer...

Start mencari tips nak bagi ilang rasa sakit gusi...

Antara blog yang cakap pasal cabut gigi...

Tips Selepas Cabut Gigi
Tips Selepas Cabut Gigi
Pengalaman Bedah Gigi Bongsu
Pesanan Buat Pesakit Selepas Rawatan Cabutan Gigi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan