Mengenai Saya

Foto saya
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" - Surah Al-Baqarah ayat 216

Ahad, 2 Disember 2012

Aku Punye 1st Kotak Comel ~ Danbo

Akhirnya...

Shiap jugak 1st trial a.k.a 1st time buat danbo a.k.a danboard...

Link Step & Link Template Buat Danbo

 yang 1st nie belum shiap cantum lagi

 yang nie hampir shiap... kaki, kepala, badan dan joint kepala...

 dah shiap cantum dan posing ahahaha...

 hai... comel tak saya... walaupun muka saya sedih saya tetap comel...

saya harap saya dapat epikan ati awak... 

Ada 1 lagi versi yang tak banyak joint, tapi belum try lagi... yang nie pun makan masa nak siapkan... terkedek-kedek... kena buat refer dari internet...

Susahnya sebab buat pakai kertas A4 biasa jer... gagal part tangan dia... sebab terlalu kecik untuk dilekatkan... kalau kertas keras rasanya senang sikit kot... Lepas tu kalau buat saiz A3 rasanya lagi senang kot... yang 1st trial nie tangan tak boleh kedepan kebelakang... ke atas ke bawah boleh... sebab gagal 1 part... aku terus je gam kan je... pening pakai kertas nipis nie.. kesabaran dan ketelitian amat-amatlah diperlukan...

Kalau kat kedai stationery yang berdekatan dengan universiti yang ada jurusan senibina / kejuruteraan / art & design  mesti kedai tu ada jual macam-macam kertas... Sebab diaorang kan kena buat model... haaa... 

Puas survey mana la nak cari kotak sedih nieh... aku panggil kotak nie sad box... ahaahaahaa... sebab masa aku sedih aku suka sangat tengok kotak nie... kalau tak salah dari tahun lepas dah aku minat dengan kotak nie... gambar asyik nak pakai sad box jer... tue yang mencari akhirnya... kalau nak beli on9 harga mencecah RM180-RM190...  Kalau buat sendiri.. masa perlu dikorbankan untuk test & error.... RM pun kena jugak keluar sikit... cuma tak ada la sampai ratusan ringgit... 

Kalau kat malaysia ada jual danboard nie... mesti harga lagi mahal dari dalam on9, biasalah tue.... caj semua caj di tambah... kos untung diaorang lagi... ha... tapi aku tak jumpa lagi kat malaysia kat mana ada jual... jenuh survey dalam internet nie... berpinar dah biji mata membaca...

Tapi kalau yang beli punya mesti best kan... ha... nak tiga... nak yang kecik satu dan yang besar 2... nak hadiah hari jadi nie boleh tak??? wahaha... sape lah nak bagi kat aku nieh... Yang jual punya getah ke plastik erhhh??? yang beli punya joint dia mesti lagi kukuh... tak pakai kertas box... aku tengok dalam u-tube tak ada joint yang leceh meceh nie...

Haa... nak try lagi buat lagi nanti... pada sesiapa yang nak buat... boleh rujuk link-link kat next episode... semua link rujukan aku, aku akan paste kat situ... 

haaa... me lost love...
Me Lost Love


Next Episode... 2nd Danbo
>>>




Tiada ulasan:

Catat Ulasan