Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Ahad, 30 Disember 2012

Tempat Kucing Nak Cakar - Cat Scratching Funiture


Nie aku beli sebab akak aku tak tahan tengok Citam sedap mencakar kaki meja makan dier... cantik je tempat cakar2x ni... beli kat kedai petshop harga dalam RM50 lebih... rasanya dah berusia 3-5 bulan jugak kot...

Hmmm.. dalam hati happy jer... ha.. sesampai je di rumah... anak kucing aku buat bodo jer kat tempat cakar2x nie... dekat 2 minggu jugak lah... lepas tue dia try2x mein2x... lepas tu sampai terbalik-terbalik dan bergoyang-goyanglah... tak stabil... kecik dan ringan untuk dia... sampai boleh di tumbangkan oleh dier... alih-alih becakar jugak kat kaki meja dan carpet semula... adesss...

Dekat pasaran ada macam-macam jenis tempat cakar nieh... jadi kenalah pandai buat pilihan yang terbaik untuk si kecil... kalau salah pilihan... pembaziran akan berlaku ler... tempat cakar dah ader... tapi masih si kecil mencakar-cakar kat tempat lama...

Tempat Kucing Nak Cakar2x 1
Pendapat aku yang nie sesuai untuk kucing kecik, tambah pulak kalau tak stabil, kucing tak mo nak cakar2x sangat kalau benda nieh bergoyang2x.

Tempat Kucing Nak Cakar2x 2
Yang nie pulak aku rasa jenis yang paling sesuai... sebab masa kucing cakar2x benda nieh... dia suka berdiri dan bertahan kat tempat cakar2x dier... Lepas tue pulak sambil melentik-lentikkan dia punyer pinggang... kukuh dinding nieh kata kucing nieh... (Citam selalu buat aksi macam nieh...)

*Tips Dari Kucing Utara Untuk Elakkan Kucing Mencakar
 *Tips Dari Web Lain Tips Stop Cat Scratching

19/2/2013 - update
Link untuk tempat jual yang murah!!!!!
dekat area taman desa, petaling jaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan