Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Selasa, 5 Februari 2013

Sedih Tak Terkata

sedihnya tak terkata, tak terungkap kata namanya...

TOMPOK...

pemergiannya meninggalkan seribu luka di hati...

hilang tak berganti...

walau dah bertahun lamanya... tapi segala kenangan masih segar terpahat di hati...






si pok yang enchem... a.k.a adik NN jugak nieh... kemungkinan besar bersama dengan dier lebih dari 8 tahun... hmmm...

tak semua yang kita sayang kita miliki kekal...
tak semua yang kita nak akan jadi milik kita...
jika dia dah kembali semoga dia bahagia di sana...

hari ini perasaan sedih tak terkata tue kembali... tai buntai  & kawar ditinggalkan di kampung di bawah penjagaan mak & abah & adik NN... semoga mereka sihat dan comey2x selalu... grandma NN windu...

tak sampai 1 hari lagi... dalam perjalanan balik jer pun dah meleleh air mata... mana tak nya 4 bulan bersama... 2 bulan dalam perut citam... 2 bulan di bumi yang nyata... terasa sangat kehilangan... walau 3 masih ada di sini menemani NN...


buntai.. anak tucing no 1... kuat tido... bila dah dapat tido... memang tak sedarkan diri... sangat susah nak kejutkan dier... kena pegang tarik dier baru dier sedar... setakat panggil je memang tak bangun2x... kuat makan jugak... tu pasal di letakkan nama buntai... kerana perut dia buntai masa kecik2x... lompat pun terkedek2x... menambat hati sesiapa pun...


kawar... anak kucing no 2... dinamakan kelawar sebab masa kecik2x macam ada iras bentuk muka kelawar... sangat aktif pandai main bila kejar tali ke... dawai bunga halus ke... gigit kaki orang... bergayut kat kain @ seluar grandma NN masa nak siap2x pegi keja... grandma windu... T_T

grandma harap dua etoi boyfriend grandma NN nieh membesar dengan sihat kat kampung... semoga adik NN dan abah & mak NN jaga diaorang dengan baik...

grandma terpaksa tinggalkan korang berdua... kalau tak semua kena tinggal kat kampung... grandma tak sanggup... macam nak gila grandma NN... 

hmmm... mak & abah NN bising... sebab 5 ekoi NN bela dalam rumah sempit nieh... diaorang risaukan kesihatan NN... NN alah dengan habuk... bulu kucing pulak penyebab asma...

mungkin sekarang tak... tapi masa akan datang tak tahu macam mana... itu yang abah & mak NN risaukan... 

NN terpaksa tinggalkan 2 ekor kat kg... 2 ekor NN bawak balik sini... supaya cik tam tak meroyan... ini pun NN risau... NN risaukan cik tam... takut-takut dia rindukan anak dia lagi 2 ekoi kat kg... NN pun nanes tak henti2x inikan dier ibu kepada anak2x kucing...

malam nie NN dah start nampak cik tam berlegar-legar dalam rumah... dan dah ngeow2x... tak pasti sama ada dia memanggil anak dier atau dier ngeow nak cari BF.... <_> risau jugak... sebab ada yang kata ibu kucing boleh jadi muram dan jatuh sakit rindukan anak-anak dier... semoga cik tam tabah hadapi kehilangan 2 ekoi anaknya... nanti2x kalau ada rezeki pasti berjumpa... sebab bukan kat mana pun... kat kampung NN je..

1st time NN bawak balik semua ngew3x balik kampung... dalam perjalanan semua lancar sebab semua di kurung dalam 1 cage... masa nak masuk highway NN lepaskan cik tam... cik tam tido kat bahu NN... anak-anak kucing semua elok dalam cage... cuma permulaan je semua ngew ngew ngew bising sikit sebab tak biasa naik kereta... lepas tue mabuk letih dan tido... hanya 2 ekoi yang aktif bermain dalam cage... siapa? si buntai & kawar... tak sangka 2 tue yang ditinggalkan kat kampung...

pagi 3-2-2013 hari sejarah buat adik NN (adik NN bertunang)... pagi2x NN dikejutkan dengan pergaduhan anak kucing... puas NN tenangkan si perang dan si kawar... si kawar kerjakan si perang... si perang lari dan ngew ngew ketakutan... bila di kurung si perang... si kawar kerjakan si nyaunyau... hmmm... terpaksa kurungkan si kawar... kawar dan perang berlawan cakap walaupun berlainan tempat kurungan...

lepas NN dah siap bagi makan semua sekali, jadi lagi pergaduhan kawar dengan perang... terpaksa kurungkan semula kawar dan perang... jadi masa majlis berlangsung memang dua ekoi tue dalam kurungan sampai ke petang... cik tam, buntai dan nyaunyau kecik tak di kurung dalam kurungan tapi di kurung satu bilik dengan diaorang... untuk elakkan gangguan semasa kenduri berlangsung... lagi pun takut anak-anak kucing di lipat-lipat dengan orang yang geram dengan kucing...

itulah pertama kali diaorang bergaduh... dan ada sorang mak cik tu cakap, kalau anak kucing dah start bergaduh, itu tandanya ibu kucing dah start nak cari BF dan anak baru... hmmm... memang betul pun... cik tam tengah mood on heat... dah start semula bising ngeow sana sini...

mak pulak cakap... diaorang bergaduh sebab nak jadi abang kawasan... kan setiap sekoi jantai akan kuasai satu kawasan... hmmm... kucing NN empat-empat etoi jantan... entahlah... susah jugak... mula-mula NN bercadang untuk tinggalkan buntai dengan perang... tapi kawar tak ngam dengan nyaunyau... jadi NN terpaksa tinggalkan buntai dengan kawar... sebab bila kawar marah... buntai akan ngalah larikan diri awal2x... walaupun dia anak yang 1st...

kalau perang dan nyaunyau... diaorang main tak ada lah sampai gaduh2x... sebab nyaunyau kecik tak lincah... dier jenis macam buntai kecik jugak... jenis terkedek2x... tapi kalau gaduh.. ada jugak garangnya... dan akhirnya si buntai di padankan dengan kawar untuk ditinggalkan kat kampung... si perang di padankan dengan si nyaunyau untuk NN bawak balik sini...


si perang yang tak perang... ngeee... kakak nn letak nama... nn letak nama kelabu tak lekat... lekat nama perang... sebab akak nn asik sebut perang perang... nieh kalau main jam 3 pagi dengan cik tam... pergh... dentum dentam sana sini bunyi berlari-lari... dua-dua boleh di panggil si royan-royan yang meroyan...


si nyaunyau kecik... dapat nama kecik sebab dier paling kecik... dier paling bongsu... dhembik jer... macam si buntai jugak... badan jenis dhembik... lompat pun terkedek-kedek... balik kampung baru nie... dier jatuh masa NN timang-timang... terjengket-jengket jalan... kaki terseliuh agaknya... akak NN tolong sapukan minyak gamat... dalam 2 hari macam tue dah ok sikit tak lagi terjengket2x... lekat lah pulak nama si kaki patah kat si nyaunyau kecik nieh...

semoga semua membesar dengan sihat... menemani NN...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan