Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Ahad, 21 Oktober 2012

Buah Hati Mama

Beberapa Hari Tanpa Facebook.

Proses membiasakan diri dan berharap satu hari nanti pasti GB akan dapat tutup 100% FB GB dan langsung merapu terus dalam blog je. Besar tak harapan nieh???

GB ada citam teman... teman GB membawa hati yang lara...

   citam: mama mama cekshi tak citam pose cam ni?
   mama: uish cekshi giler... tapi nape matanye garang je...

   citam: maaama!!! lau macam ni citam pose? cekshi tak mama?
   mama: wahhh cekshi!!! meh mama babab sikit boleh?

   citam: arhhh majok lah cam nieh... asyik nak babab citam je mama nih!
   mama: eee...lehhh... mama nak babab shikit pun tak boleh... peluk tak lepas kang baru tau...

Syukur Alhamdullillah GB dikurniakan citam dalam hidup GB.

Dia yang sukar dipeluk dan di belai bersesuaian dgn GB yang alah kepada habuk.
Dia yang sangat aktif melalikan pemikiran GB.
Dia yang sangat nakal membuat GB geram sentiasa.
Dia sangat pembersih. 
Dialah jam loceng GB. 
Dialah Buah Hati GB.
Dialah yang sambut bila GB balik kerja.
Dialah yang suka panjat langsir tingkap, langsir pintu.
Dialah yang suke lari sana sini.
Dialah Segala2xnya Bagi GB.
Tanpa Dia... Bagaimanalah agaknya GB harungi perasaan kecewa GB.
Sedar tak sedar GB dah jaga citam hampir 8 bulan. 
GB bahasakan diri GB kat citam... MAMA NN!!!
Dia dah GB anggap macam anak GB. 
Sakit dia semua GB risau... sebab dia satu2xnya Buah Hati GB...


Terapi Haiwan Kesayangan

Terdapat bukti kukuh bahawa hubungan yang erat antara orang yang mempunyai masalah emosi dan kucing peliharaan dapat meringankan tekanan emosi berkenaan. Kucing boleh dianggap sebagai bahan terapi yang dapat membantu orang2x yang memerlukan ubatan atau terapi secara fizikal.

Kucing dapat mengubati tekanan kerana menyayangi dan mendampingi kucing dapat memberi kepuasan kepada penggemar2x haiwan kesayangan berkenaan.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan