Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Ahad, 28 Oktober 2012

Kucing Kesayangan NN !!!!!

budak itam yang koattt makan... tapi dhemuknyer tak jugak... 

nie citam tengah ngeram kat tempat dia blakang kabinet tv... da tak moaaattt da kotak tue... kwkwkw... 

nie citam tengah ngendap mama nn dier... mama ngendap dier... dier ngendap mama dier... lari tak mo kena tangkap... kalo kena tangkap abesss mama nn pelok tak mo lepas seminit...

nie citam tengah perasan dier yang shekshi... suke sangat dier landing atas kusi makan nie kalau letak kat tengah2x hala ruang tamu...

citam tengah kelaparan... syioklah tue dapat makan ikan... dah tak pandang kiri kanan dah... ngader-ngader lebih nieh... macam tuan dier jugak...

gelagat dia pagi2x... mama dier tengah sibuk pakai tudung nak g kerja... dier neik atas lemari dia selok masuk tempat buku yang sempit tue... tue nak menarik perhatian mama dier lah tue... sibuk nak ajak mein kejo2x pagi2x... nampak stokin dier je... 

citam tak bagi pegang peyuttt dier... kwkwkw... tengok tangan dier... dier letak kat peyuttt dier...

pagi2x da kejutkan mama dier... nak masuk bilik air... nak cheng... kwkwkw... malam tadi angin kuat pintu tetutup sendiri... lepas tue meow2x mintak makan... past tu mula la dier ajak main tegolek2x...

tegolek2x gatai...

eeeee... anak shaper niehhh??? anak mama nn lah!!!

plastik!!! haaa... citam pantang nampak plastik... mesti nak masuk dalam plastik... 

anak mama nn... peneman setia... setia? rasanya kalau ada orang lain yang boleh jaga dia lagi baik... mungkin dia pun beralih arah... sama jugak macam  kejadian makhluk2x lain... hmmm... kan kan kan... betul kan???

kadang2x ada orang pulak yang macam nie... tak dapat nak jaga apa dia sayang... maka dengan melepaskan pada orang lain adalah langkah terbaik... hmmm... iye ker? untuk nn tidak... nn katakan tidak... kalau nn sayangkan sesuatu... nn akan cuba yang terbaik... tapi bukan melepaskan pergi yang di sayang... 

dah abesss masuk gambar citam......... dan mula start merapu...

pasang dulu lagu luka dalaman zamani.........

haaa... nak kemas rumah... nak kemas rumah... amek mood pagi2x nak ngemas... sat lagi opah citam ngan mamacitam kecik n mamacitam beso sampai dalam kul 2 tgh hari dari kampung... 

katanya nak g kenduri doa selamat... pak cik sedara nak berangkat ke New Zealand nak behijrah mencari sesuap nasik di negara orang...

k... pasang lagu club... wakaka... nak amek mood ngemas... lamanyaaaaaaaaa.... sebab  banyak penyakit M time frust2x nieh... aku keciwa... keciwa memikirkan nasib... bila orang dengan mudahnya lafaz cinta... dan kemudian melafaz tak cinta... 

senangnya kan kan kan... 

macam biskut chipsmore... kejap ada... kejap tak ada...

orang kata... kalau cinta kalau sayang... mesti akan berusaha untuk bersama kan...

kalau tak sayang... faham2x ajalah... memang akan pergi berlalu jer... sebab hati tak sayang... buat pe nak usaha lebih2x... kan kan kan...

tak guna memaksa... tak guna menunggu... haaa... bawaklah kelukaan hati pergi sendiri...

seperti oren nieh ha... membawa diri oren yang berat nie sambil tersenyum...


tak pun macam nie...
yup... sometimes you just have to pick yourself up and carry on... 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan