Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Rabu, 24 Oktober 2012

Selera Makan Kucing

Sejak citam balik dari mating 12/10/2012 hari tue, selera makan dia makin kuat. Jeng3x dalam hati NN bermunger2x je rasa. Kalau tak sebelum ni asyik risau citam kurang makan.

Selalunya 1 pouches nie untuk 2kali sehari.
Tapi sejak dari hari tue 1 paket nie sekali hadap je dia makan. Lepas tu nanti petang @ malam nanti makan ayam rebus pulak... lepas tue belum campur masuk yang dia makan biskut dia lagi... haaa... tu dia... tapi nn suka bila dia kuat mamam.

Pening fikir.. nak bagi makan apa kat kucing yang peknent nieh... nak bagi dia dan anak dia sihat... gebusss2x... comel2x... (>_<) iyer ke peknent nieh???

Kalau biskut... citam makan yang nie... 
Science Plan Vetessentials - Kitten

Sebelum nie nn bagi citam makan brand RC tapi disebabkan isu halal/haram yang menjadikan tanda tanya, nn beralih ke whiskas masa musim raya hari tue... tak sampai seminggu citam dah start kena ceri beri... shian... jadinya tukar ke Science Plan. NN bagi pro diet kat citam jugak... sebab yang prodiet punya biskut laju je citam makan... nasib yang tue tak sakit perut.

Nasib citam boleh minum susu dutch lady ngeee... 
Kalau susu haiwan... wahhh... mahal... RM7.00 1 kotak... masa dia kecik2x dulu NN kerap bagi susu haiwan sebab takut dia ceri beri... kalau kena ceri beri nanti... leceh... tambah citam tinggal dalam rumah flat je... susah nanti... berbau mushuk satu rumah nanti... mak nn pesan... bagi susu kat citam nieh... dia dah besar pun kena bagi susu... ngeee... jadi sampai umur dah 8 bulan nie pun sekali sekala nn bagi dia minum susu... >_<

Nielah rupa susu haiwan yg RM7.00 sekotak tue...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan