Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Isnin, 6 Mei 2013

Bawang Putih Untuk Elak Kucing Poo/Pee Kat Tempat Tak Sepatutnya

Haaa!!!

Cara baru lagi!!!

Aternyer kata orang perak... busuklah pakai spray no scratch tue...

Jadi teman gunakan cara tradisional negeri/negara mana pun entahlah... keh keh keh...

Senang jer amek seulas bawang putih...

Dan amek pisau tekan bagi penyek...

Kemudian amek bawang putih tue sagat kat lantai...

Biasanya bila NN dah siap mop lantai, NN akan terus sapu bawang putih kat lantai depan pintu rumah... perang suke buat onar kat situ... nampaknya dah berkurang buat onar... yang penting kena kerap jaga kawasan yang dia suka buat onar tue... sebelum nie 24 jam sekali mesti spray dengan no scratch spray...

Sekarang NN guna bawang putih jer... ngeee...

Biasanya bila NN lewat cuci toilet diorang, mesti perang buat onar... si perang tak mo masuk toilet dier kalau toilet dier, dier rasa toilet dier sangat kotor.... susah bile dapat kucing jenis cerewet bab toilet dier... -.-"



* kalau nak buat spray air pun boleh... blend lah banyak sikit bawang putih dengan air, tapis, masuk dalam botol spray dan spray ke kawasan yang terlibat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan