Mengenai Saya

Foto saya
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" - Surah Al-Baqarah ayat 216

Ahad, 18 November 2012

Edit Gambar Guna Photoscape

Cuti-cuti nie buat aper?  Aku tak ada aktiviti hari nieh... huhuhu... aktiviti jogging tak jadi, sebab sorang lagi ada janji lain. Tak best la tak cukup korum. Sebab aku ingat hari nieh nak ke Empang Air Kuning, Bukit Cerakah (tempat yang belum pernah jejakkan kaki lagi). Hari nie pagi-pagi dah bangun. Mana taknya citam melalak lagu jiwang sedey pulak pagi2x mintak mama NN dier nieh makan... CITAM NAK MAKAN!!! 

Lepas bagi makan citam... aku pulak nak makan... huahuahua... Menu hari nie Nasi Goreng Planta??? ke nak letak nama Nasi Goreng Bawang??? entahlah... yang nieh entry lain...

Haaa... lamanya tak try test software edit picture yang versi download dalam laptop. Asyik guna Picasa jer... lepas tue asyik guna software online jer. Hari nie tangan mengklik encik google untuk mencari software.

Jom layan beberapa gambar yang dah di edit.

Yang nie guna reflection & gambo antik, macam2x tab ada nieh. Aicheh2x... Teringat pulak guna computer Apple zaman tok kaduk dulu... a.k.a 4 tahun lepas, masa kerja kat tempat lamer, sekali tekan butang click jer dah jadi reflection. Tolong edit katalog, menggagau belajar benda baru. Tapi best, pengalaman.

   gambar anak mama nn gak jadi mangsa keadaan...

Next!!! gambar enshem siooottt... enshem lagi cekshi... posing pagi-pagi menggoda jiwa aku untuk menangkap dier... sabor ajer lah... yang nie guna crystallize & mosaic... ha... kan dah tak nampak gambar besen biru kat belakang tue... wahahaha...

   eshem & cekshi tak??? duduk melangut kat pintu bilik tido... NAK MAKAN!!!

Phewsss... baru abis blaja paste gambar muka comel... wahahaha... cun gilerrr... pandainyerrr... ooo... macam nie diaorang edit paste muke cartoon tue... yang nie aku guna reflection dan tambah frame "solotape". Tau tak solotape tue aper??? Tak tau??? Cari sendirik. Lepas tue aku add object, errr tetiba ada goldenbutterfliesqiss pulak.

    mama NN yang tomey... lalala... 

Suka tak suka tak??? Suka? Kalau suka pergi lah download dan test... 

Nak download??? Nieh link dier... sila-silalah slow-slow klik sana sini... tak susah... senang jer... sebab dia ada tutoriol dalam bentuk video.

Kalau tak suke? Ada aku kisah???






Tiada ulasan:

Catat Ulasan