Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Isnin, 12 November 2012

Ubat Pred a.k.a prednisone



Pred... singkatan untuk prednisone. singkat je tulisan kat bekas ubat kelmarin. hmmm... survey punya survey ubat nie la yang ada steroid tue. ni gara2x klinik kehabisan ubat Zyrtec. Doktor tu bagi ubat alahan yang nie. 


Hmmm... bangun dari tido jer... semua kembang2x... terutama jari jemari tangan. kembang dan kebas.... lepas tue tak makan dah ubat tue... tak mo makan... sebelum pergi klinik memang dah makan Zyrtec 3 kali a.k.a 3 biji, bintik2x merah reda sikit hari sabtu tue... tapi belum sembuh lagi, tu yang pergi klinik lagi sebab stok Zyrtec NN dah habis tinggal sebiji je lagi.

Nie hari nie masih gatal2x sikit sana sini. Tapi bintik2x merah dah tak de. Bintik2x jadi gelap dan ada yang dah hilang. Hmmm tak tau la alah dengan apa pun tak tahu lah. 

Doktor tanya makan apa? NN hari tue makan sandwich sardin, meehoon goreng dan sosej... doktor kata maybe NN alah dengan sardine... entahlah...

Dia tengok rekod lama NN... dulu tahun 2011 i ada suruh u diet kan? cehhh... nyampah betul... nyebok jer... sebabnya NN lebih suka dengan doktor sorang lagi. Doktor yang nie ada ke patut dulu dia suruh NN ikat usus lepas tu ikut dia punya programme diet. Malas mau cerita diet NN dekat dia. 

Dia boleh cakap macam nie ari sabtu tu. Eh... u diet makan sandwich ke?
Dalam hati NN... sebok je nak tau diet NN mcm ne...

hmmm... masih ada rasa gatal2x... nak makan lagi ubat tu??? seyesli tak mo dah... sebab habis kembang2x jari semua... siap ada rasa kebas2x kat jari tangan semua....

untuk maklumat lanjut pasal ubat pred tue silalah Google...
Prednisone Article




Tiada ulasan:

Catat Ulasan