Mengenai Saya

Foto saya
Doa ayat 286, Surah Al Baqarah: Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Khamis, 15 November 2012

Tasik Metropolitan a.k.a Taman Layang-Layang ~ Kepong

Masa mula-mula dulu baru2x nak start round kawasan nie NN buat 1 pusingan je, berjalan dekat tasik nie. Memang tak puas sebab kurang berpeluh. Setakat nie baru sekali je NN pusing tasik nie dengan moderate jogging 2x pusing sekaligus. Yang lain2x 1 pusing jer... Hmmmm... 2x pusing baru rasa lebat berpeluh.... 2x kali pusing lebih dari sejam lah jugak... gulppp...

Rasa macam dah 5 kali dah kot ke Tasik Metropolitan nie untuk riadah... seronok pergi sini sebab kawasan sini besar, banyak kemudahan alat senam, orang pun ramai. Tapi kalau dari kawasan rumah NN, Tasik Metropolitan nie agak jauh untuk dijadikan kawasan riadah di hujung minggu.
  
    Jogging track 3.5km
   Sumber
   Map My Run

Seperti biasa... gunalah google map untuk search tempat...
Google Map

Untung siapa yang berdekatan dengan Tasik Metropolitan nie... boleh jogging hari2x... setiap petang... mesti badan sentiasa fit jer...

Bila NN nak kuwus jadi 60kg nieh... 70kg pun tak lepas2x lagi... adoiii...

Haaa... begambar lebih dari beriadah dah nie... sebab suker sangat tengok pemandangan... dapat tenangkan perasaan...

Menara pandang kat tasik nieh... beshhh sangat...

 Beshnya kalau dapat dok kat pelantar tue...

Ketar paler lutut kalau naik atash nieh time selepas jog 2 round weihhh oiii...

Agak-agak dalam nie ada ikan toman besar macam tong dram tak?

Kalau naik time lepas hujan kena hati2x kat tangga... licin...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan