Mengenai Saya

Foto saya
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" - Surah Al-Baqarah ayat 216

Selasa, 27 November 2012

Start Semula Senam a.k.a Workout

Start Workout balik semula!!! Ahad bersamaan 25/11/2012.

Berat dah naik... lemak kat peha pulak dah bergegaran... lemak perut dah naik balik kiri dan kanan... Macam mana nak pakai jeans saiz 28 kalau lemak tak turun-turun. Lengan dan peyut pulak nanti silap-silap tak muat baju yang beli RM7.00-RM8.00 tue.  Hmmm... bukan tak muat... tapi tak cantik pakai di badan... lemak berpeleseran sana sini... lemak yang berlipat-lipat tue... (seluar adik aku saiz 27-28 howaaa... jauhnya mo sama dengan badan dier) 

Kena lupakan kena abaikan apa yang di rasa. Nak buat macam mana. Dah ketentuan dariNya. Kita frust macam mana pun, semua atas diri kita. Rosak hati rosak badan, sakit??? sapa yang tanggung... diri sendiri jugak, orang lain mana ada kisah pun melainkan mak dengan abah kita sendiri.. betul tak betul tak??? Cakap senanglah... yang menanggung... huahuahua...

Jadi... kena start berworkout semula... fokus... fokus... cholesterol masih belum berada di tahap yang selamat lagi... cukup akhir tahun nie nak kena buat blood test lagi...

Workout Amy Dixon 
Masa ~  47minit 49saat
Kalori burn ~ 357
Average Heart ~ 156
Max Heart ~ 176
In Zone ~ 40minit 13saat
Gambar tak clear... gune hp jer...


Ingat nak sambung lompat tali... a.k.a jumping rope... tapi tak terdaya...

Haaa... teruk betul... sebab selalunya dalam masa 40 minit dah boleh burn 400kalori... lama tak workout mengah-mengah... asyik berhenti dan berhenti jer masa berworkout hari ahad tue... kan dah kurang proses pembakaran lemak...  

Punca start ber workout semula.... Ceritanya... Di suatu pagi yang hening... kring kring... kring kring... tepon pun bebunyik di pagi hari... Cinderella Mak Tepon...

Aku: Assalammualaikum.
Cinderella: Waalaikumsalam.
Aku: hehehehehe...
Cinderella: Buat apa tue? senam ke? jogging ke?
Aku: Hehehe... ngeeeehehehe... tak lah ader je kat depan nie tengah mein ngan cik tam.
Cinderella: Dah makan ke belum?
Aku: Dah makan dah.
Cinderella: Ada akak kamu bagi tahu angah kamu ajak kenduri kawin wan?
Aku: Tak ada pun. Tak bagi tahu pun. (ye la... dah aku tido awal, mana ada bertembung muka lagi dengan akak aku... huhuhuhuhu...)
Cinderella: Ha... angah kamu ajak nikahnya  ___hbDec... kenduri rumah perempuannya ___hbDec... kenduri rumah lelakinya 30hbDec...
Aku: Mak datang ke kenduri rumah perempuan?
Cinderella: Tak kot...
Aku: Habis tu datang yang masa kenduri blah laki je erhhh?
Cinderella: Iye kot.
Aku: ooooo...
Aku: Rumah blah pompuan kat mana?
Cinderella: Kampung pandan kata angah kamu.
Aku: Oooo... (dalam hati... kat mana la erhhh...)
Cinderela: Ha... ok la.
Aku: ha... ok... babai Assalammualaikum.

Ada lagi perbualan lain... ahahaahaaa... panjang kalau dah bersembang... tulis main poin ajer... ngeh ngeh ngeh....

Main Poin!!! KENDURI KAWIN!!! 
Aku target nak pakai baju kebaya saiz 44 @ 46 yang aku dah aim kat kedai masa bulan puasa hari tue... kalau baju blause dan kurung, saiz 44 @ 46 tue dah muat... tapi kalau saiz 44 saiz body dan kebaya... entahlah... mau strait je badan tegak tak benapas.... ahahaha... hurmmm rasa macam tak dapat pakai jer... melainkan aku kena set betul2x buat Diet Atkins bermula hari esok sampai ke tarikh 29/12/2012.

Tak terdaya nak buat Diet Atkins sebab nak kena masak dan bawak lunch box pegi kerja. Agak susah... nak kena bangun awal dari biasa... nak bawak pun agak susah sebab perjalanan menggunakan pengangkutan awam yang kadang kala kena berhimpit-himpit macam sardin dan ada yang kena berjalan kaki selama 20 minit, malas betul nak ngendong barang, lepas tue tak boleh bawak yang berkuah, nanti tumpah!!!

Haaa... macam mana? macam mana? macam mana berat nak masuk angka 60an macam nieh??? nak pergi gym??? haaa... dah suker giler dah tengok gym & aktivtiti diaorang... baru lepas survey... tak dapat la nak join... sebab masa... contract paling sekejap 3 bulan... aku kat sini tak tentu lagi paling lama sampai Januari, rugi satu bulan nanti... haaa... nyesal awal-awal dulu tak survey tempat tue... kalau ada daily kan ke best... jeng...jeng...jeng...

Nak jogging kat taman tasik? taman tasik dah cantik dah... tapi macam leceh sikit... sebab nak kena capuk beg... haaa... ader ke jogging capuk beg... adesss... kalau nak tinggal barang kat office dan datang balik semula... aaa... ari hujan kang macam mana??? semestinyalah hari dah senja nak malam... haizzz... kalau  nak jogging kat taman tasik lain, mana ada yang dekat... lepas tue leceh, nak kena balik rumah dulu amek kereta dulu... huh... kat situ dah makan masa... dah senja nak malam... adesss...

Senam kat rumah dah jarang buat sebab mood jiwa kacau... bila jiwa kacau mesti masuk tido awal... kalau tak tido awal fikiran terganggu dengan bermacam-macam persoalan... howaaa... orang lain semua dah fit-fit body nyer... errr... aku pulak... terhenti di sini... lagu sape nieh???

Dugaan betul nak turunkan berat... dah bertahun-tahun cuba... cuma cara yang berbeza tahun nie; dengan penjagaan pemakanan dan workout... dulu dah banyak kali tewas... haaa... tak mo tewas lagi...

Panjangnya membebel... yang pasti tak dapat nak workout lagi hari nie... kaki dah kengkang2x berjalan macam aper jer... nak bangun duduk pun parah... akibat workout hari ahad baru nie... bahagian-bahagian otot kaku semua tegang, lamanya selalu selang sehari rasa tegang tue dah ok... adesss... g keja pun tak jalan kaki dah pagi-pagi... parah-parah... haaa... mana tak nye tak boleh nak kejar nak touch jari-jemari tepat kol 8am tak sempat... terpaksa naik monorail...

Bahagian perut dah naik!!!

haaa... kat situ... sebab tak jaga makan... hooowaaaa....


Gambar  macam selim jer... hakikatnya berat masih di tangga 70an... shape cantik tapi demokkk... kat lengan tue pergh... betebar-tebaran lemak ke bargayut-gayutan lemak???

Hmmm... hmmm... hmmm...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan